At opleve naturen om natten er en helt speciel oplevelse. Det giver en ny dimension for naturinteresserede at bevæge sig ud i de mørke timer, og både som punkttæller og spontantæller kan du tælle fugle om natten. Fugletælling om natten er en helt anden disciplin end om dagen og er primært baseret på stemmer. Om natten kan man møde nogle helt andre fugle og lyde end om dagen, hvilket gør det både spændende og udfodrende at begynde på nattællinger. På denne side kan du finde informationer og stemmer på de arter, man oftest træffer om natten. Fuglene er delt op i tre habitattyper og derefter i almindelige, fåtallige og sjældne arter. Vær også opmærksom på, at andre dyr end fugle kan sige ukendte lyde i de mørke timer.

Der er ikke tale om en komplet guide, som dækker alle tænkelige arter og alle deres lyde, men om et udvalg af de arter der er mest sandsynlige at træffe i mørket.

Hvis du ligger inde med billeder som vi må bruge til de arter som mangler billeder, så kontakt gerne Daniel Palm Eskildsen på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

3.jpg