Nyhedsoversigt

Danmarks ældste slørugle druknet i drikketrug

onsdag 16. marts 2022
En slørugle nåede at blive 15 år, 6 måneder og 29 dage, før den endte sine dage i vand tiltænkt tørstige kreaturer.

Æg nummer to i ØrneTV-rede ved Hyllekrog

lørdag 5. marts 2022
Havørnehunnen har efter tre dage helt som forventet lagt sit andet æg.

Natur-tv for natteravne: Udsigt til æg hos familien i Ugle-tv

fredag 4. marts 2022
Den store hornuglehun har lagt sig på reden, og vil sandsynligvis lægge æg i løbet af det kommende døgn. Og det vil ske i fuld offentlighed, for uglen er stjerne i ugle-tv, som Dansk Ornitologisk Forening (DOF) transmitterer døgnet rundt fra en rede i Sønderjylland, oplyser ugle-eksperten Klaus Dichmann fra DOF

Første æg: TV-ørne lægger æg en uge tidligere

tirsdag 1. marts 2022
Havørneparret i ØrneTV har brudt tidligere års mønster og lagt det første æg en uge tidligere en sædvanligt. Det er en interessant ny oplysning i ØrneTV, fordi der stadig er meget at lære om havørnenes cyklus.

Ny sæson: Stor spænding om Ugle- og ØrneTV efter sidste års drama

tirsdag 22. februar 2022
Årets nye sæsoner af UgleTV og ØrneTV er ventet med spænding efter sidste års ynglesæsoner for både havørnene og de store hornugler endte i fiasko. Det ser allerede godt ud for havørnene, og der er stadig håb for at se uglerne på kameraet igen.

Massedød af havfugle på vestkysten af Fanø

fredag 18. februar 2022
Ornitologen Kim Fischer har i løbet af en uge samlet 200 døde havfugle op på en 17 kilometer lang strækning af Fanøs kyster ud mod Nordsøen.

Fyld haven med fugleliv

fredag 18. februar 2022
Vinterfodring giver mange og forskelligartede fugle i haven, især i den sidste del af vinteren. Men selv uden fodring skal fuglene nok komme gennem vinteren, lyder den beroligende besked fra biologerne i Dansk Ornitologisk Forening.

Havørnebestand på himmelflugt

onsdag 16. februar 2022
Danmarks største rovfugl sætter rekord i antallet af ynglepar, og mange steder i landet er der (næsten) garanti for ørnespotting.

Ny fugleart for Danmark: Hvidhovedet skarveand spottet på Sjælland

tirsdag 15. februar 2022
Invasiv amerikansk and trækker sjælden ny art til Danmark. Hvidhovedet skarveand er med al sandsynlighed fugleart nummer 491 for landet.

Ny sprøjtemiddelstrategi er ikke så giftig endda

fredag 11. februar 2022
Fuglene og naturen kan forvente mindre gift fra landbruget med ny sprøjtemiddelstrategi. Og det er ganske positivt, mener DOF BirdLife.

FORRIGE     1  |  ...  |  23  |  24  |  25  |  26  |  27  |  ...  |  216     NÆSTE